niedziela, 30 czerwca 2019

Newsy o planszówkach 30.06.2019 :)

Dodatek do "Monolith Arena" (czyli reimplementacja mechaniki "Neuroshimy Hex"; gracze toczą ze sobą walki na arenie za pomocą różnych jednostek i aktywując ich w odpowiednim momencie). Premiera druga połowa lipca. Trwa aktualnie przedsprzedaż (http://bit.ly/2IYwkRO)
Zasady do ściągnięcia 📜: http://bit.ly/2KLGXcy
-
CO DO W DODATKU?
"Prowadząc różne badania, Akademicy odkryli, że najczęściej ogromne pokłady many znajdują się w okolicach miejsc, w któ­rych toczyły się największe i najbardziej epickie bitwy. Bitwy, które wstrząsnęły światem oraz jego fundamentami. Dlatego też, gdy zauważyli czerwony ślad na niebie, znak komety, która wzywa na arenę, kilku z nich wyruszyło do walki. Żądni i spragnieni czystej many, Akademicy po raz pierwszy w historii decydują się na udział w śmiertelnych igrzyskach Monolitu.
Główną zaletą te frakcji jest jej umiejętność zwiększenia zarówno efektywności, jak i siły każdego z żetonów Planszy przy wykorzy­staniu nowej mechaniki zwanej Maną. Wszystkie żetony Rozka­zów generują Manę, jednak decyzja, którego Czempiona lub Runę należy nasycić Maną w pierwszej kolejności, nie będzie taka łatwa. Szczególnie ze względu na nowe efekty takie jak Uzdrawiający dotyk lub Mesmeryzacja. Pojawiła się również możliwość leczenia Czempionów i Sztandaru, a mając dodatkowo opcję Mesme­ryzacji i kontrolowania żetonów Planszy przeciwnika, można upewnić się, że nic nie zagraża leczącym jednostkom. Posiadając taką samą liczbę Czempionów z Atakiem dystansowym oraz wręcz, Akademicy to frakcja, którą łatwo dostosować do potrzeb gracza. Podejmując decyzję o nasyceniu w pierwszej kolejności dystansowych lub atakujących wręcz jednostek, to gracz decyduje o strategii na daną rozgrywkę"
-
SKRÓT Z PLANSZÓWEK TV (Z 28.06.2019), czyli JAK ZNALEŹĆ PRACĘ W BRANŻY GIER (każdy kto jest zainteresowany powinien to przeczytać, bo jest tu mnóstwo cennych wskazówek! ❗️ Całość do obejrzenia tutaj: http://bit.ly/2ZURMwu

🤔 Jeśli myślicie o karierze projektanta to wiedzcie, że na takie wakaty zapotrzebowanie jest minimalne. Na przykład w wydawnictwie "Portal" jest tylko jedna osoba na pełnym etacie jako projektant, a przecież są na rynku od 20 lat. (NASZA WŁASNA OPINIA - taniej, szybciej i raczej mnie ryzykownie jest kupno licencji na sprawdzone już tytuły; odpada BARDZO czasochłonny proces projektowania i ryzyko, czy gra się w ogóle przyjmie)

👷‍♂️ Praca dla firmy zajmującej się planszówkami nie oznacza wyłącznie grania w nie. Wygląda to bardziej przyziemnie.

💁‍♂️ Jak rekrutował "Portal"? Z tego co zrozumieliśmy znaczna część pracowników współpracowała z "Portalem" w jakiś sposób pro-bono. Na przykład jako wolontariusz na konwentach i w ten sposób został zatrudniony Marek, którego możecie kojarzyć jako hosta "Planszówek TV". Multidej robił artykuły o "Neuroshimie" i prowadził poświęconemu temu fanzina. Lepiej widziane są osoby, które w jakiś sposób dały się poznać. Na przykład regularny kontakt z wydawnictwem może spowodować, że chętniej sięgano by po CV tych osób. Warto pokazać próbkę talentu powiązana z portalem. Np. będąc grafikiem wysłać ilustracje do jednej z gier np. "Imperial Settlersow", albo jako projektant podrzucić fanowski dodatek.
🕵️‍♂️ Grafika i marketing to działy, gdzie Portal szuka cały czas pracowników.
✈️ Jest możliwość pracy zdalnej w Portalu.
💵 Nie musisz być częścią wydawnictwa, aby coś zarobić na współpracy. Ludzie projektowali dodatki i otrzymywali z tego tytułu wynagrodzenie.

-
Do północy 30 czerwca trwa wyprzedaż gier wydawnictwa "Fox Games" ⚡️Zajrzymy tam poprzez ten link 👉http://bit.ly/2YmgoOa Są to (raczej) tytuły familijne w tych małych pudełeczkach.




Kolejne zdjęcia z dodatku do "Wsiąść do pociągu" z mapą Polski 😍Premiera w sierpniu tego roku.
-
Kolekcja ważna rzecz 😂

Spóźnialscy lub ci, którzy dopiero teraz zainteresowani są "7 kontynentem" (szalenie popularna kooperacja z "Kickstartera", która bardzo stawia na narrację i eksplorację nieznanej wyspy) będzie dostępna u tego wydawcy (https://www.seriouspoulp.com) w 4 kwartale tego roku w ich sklepie internetowym. Prawdopodobnie wersja exclusive (ta ze zdjęcia poniżej) będzie u nich od połowy lipca.
-
OMÓWIENIE SERII "TIME STORIES" oraz KOMPLETNEJ RECENZJI (wszystkich dodatków) PRZEZ DICE TOWER (link do materiału tutaj: http://bit.ly/2Yn8h46).

-
❗️SPOILERY DO WSZYSTKICH CZĘŚCI❗️
-
GOTOWI?
-
Najpierw moja opinia (Mateusz z tej strony). Moja przygoda z serią skończyła się na "Estella Drive". Kryzys był obecny wcześniej, ale ten scenariusz był gwoździem do trumny. Skończyłem trzykrotnie "Azyl" (wprowadzałem kilka grup), "Marcy Case", "Tajemnicę Maski", "Proroctwo Smoków", "Światło wiary", "Wyprawa Endurance". O fanowskich dodatkach wolę nie wspominać, bo były poniżej oczekiwań (jeden zawierał błąd uniemożliwiający dalszą rozgrywkę bez zresetowania przygody).
-
Z PLUSÓW:
❤️ Wciąż jedyna taka gra w swoim rodzaju
❤️ Ekscytujący początek, bo nigdy nie wiemy czym tym teraz nas zaskoczą (fajnie, że mechaniki są unikalne)
❤️ Potrafili zaskakiwać (rozwiązanie kryjące się w pudełku od gry, podział na akty w "Lumen Fidei", to jak sprawdzało się Mercy itd)
❤️ Całkowicie różnorodne tematycznie scenariusze

-
Z MINUSÓW (tych niestety z upływem czasu dostrzegałem coraz więcej)
 Choć fabularnie cofanie się w czasie i powtarzanie własnych działań jest pomysłowe o tyle w rozgrywce błyskawicznie zaczyna to męczyć. Zawsze najbardziej fascynujący jest pierwszy skok, a potem z reguły moje towarzystwo bawiło się dużo gorzej. Czasem nawet olewaliśmy czas, a w jednym scenariuszu może się to obrócić przeciwko graczom, bo utkną w ten sposób na dobre. Bardzo czekam na to, by w drugiej edycji ten aspekt zniknął na dobre!
 Często pól było tak mało, że i tak chodziło się w kilka osób do jednego miejsca i rzadko kiedy zresztą ta decyzja kto gdzie pójdzie ma jakieś szczególnie duże znaczenie.
 Walka jest oparta w 100% na szczęściu. Same testy zresztą. Jeśli przegraliśmy z powodu pecha to można było strasznie się zirytować.
 Fabuła, mimo rozegrania tak dużej liczby scenariuszy, nie chciała się szczególnie sklejać w jedną całość. W zasadzie mogłoby jej tam dla nas nie być.
 Prawdopodobnie fakt, że scenariusze tworzyli odrębnie różni ludzie sprawiało, że nie mogli dzielić się świetnymi rozwiązaniami naprawiającymi grę z pozostałymi (np. system checkpointów w "Świetle wiary" był świetny i cofanie się w czasie nie było tak bolesne)
-
👏ULUBIONY SCENARIUSZ?
"Wyprawa Endurance" - początkowy twist zrobił wrażenie, mechanika szaleństwa, która mogła dodać zdrajcę, a także fakt, że udało nam się przejść całość za pierwszym razem dodała bardzo dużo filmowości. Skończyliśmy podekscytowani. Czułem jakbym brał udział w bardzo fajnej przygodzie! Życzyłbym sobie, aby właśnie tak konstruowane były pozostałe scenariusze - bez odwrotu od podjętych raz decyzji!
-
🧑👨‍🦲🧔 UWAGI CHŁOPAKÓW Z DICE TOWER:
➡️ Sam ocenił na 7 (nie lubił tych z zagadkami, ale ogólnie docenia), Tom na 6 (do białej gorączki doprowadziło go zakończenie całej serii, której dał ... 0), Zee Garcia z kolei na 4 całej serii (a przecież podstawkę ocenił na 10!)
➡️ "Madame", czyli ostatnią odsłonę całkowicie zmieszali z błotem. Raz, że fabularnie była nijaka to jeszcze NIE WYJAŚNIAŁA ŻADNYCH PYTAŃ, które pojawiły się na przestrzeni całej serii (kim byli goście w piramidzie? Co to za organizacja? Jesteśmy ci dobrzy, czy źli?)
➡️ Pamiętacie te dziwne kostki, które pojawiały się w niektórych scenariuszach, a gra nie wyjaśniała czemu właściwie służą? Otóż są NIEZBĘDNE do rozwiązania finałowej zagadki z "Madame!" Tak, wszyscy ci, którzy odsprzedawali dodatki po rozegraniu mieli P-R-Z-E-J-E-B-A-N-E. Co więcej owa zagadka wymagała dwukrotnego przejścia "Tajemnicy Maski" i podjęcia na końcu dwóch różnych decyzji, aby zebrać dwa klocki (!). Jeśli JAKIMŚ CUDEM mieliście komplet i udało się rozwiązać całość ... GRA PROWADZI DO LINKA Z ZAPOWIEDZIĄ KOLEJNEGO CYKU zostawiając graczy z mnóstwem pytań. Co więcej nowy cykl to odrębna historia, czyli prawdopodobnie NIC SIĘ JUŻ NIE WYJAŚNI 🤣
➡️ Nowy cykl będzie nazywał się Blue Cycle (ten nazywał się White) i będą to samodzielne nie wymagające podstawki scenariusze. Taka decyzja zapadła ponoć pod wpływem wyników sprzedaży dodatków, które były odsprzedawane tuż po przejściu (co zresztą sam robiłem)
Niefajnie się to wszystko po ŁĄCZNIE 4 LATACH zakończyło 😅
-


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz